søndag den 21. august 2011

Rigtig Kærlighed

Hej derude! 


Jeg har tænkt mig at skrive om hvad "rigtig kærlighed" er. Jeg fik tanken om at skrive det, fordi jeg skrev, med en fra min gymnasieklasse om et skriftsted i 1. Korintherbrev 13,13, hvor det handler om kærlighed. Samme tidspunkt skrev jeg med en af de andre fra klassen om hvad lovsange kan være og jeg fik sendt en sang, som hedder Love og er lavet af Jaeson Ma. Jeg kommer endnu en gang til at sætte en video ind som jeg vil foreslå, at i høre/ser for at få indblik i hvad jeg skriver derefter.


Her i denne sang, forklare Jaeson Ma hvad rigtig kærlighed er. Og jeg er helt enig!
I tænker nok, at: "Han er da dum, vi ved da godt hvad kærlighed er! Det er noget i mellem 2 personer hvor de får følelser for hinanden." Ja, det er delvist rigtigt! Men rigtig kærlighed er hvis man tager andres hensyn før ens egen. Gud gjorde virkelig noget specielt for os! I Johannes 3,16 står der:
For således elskede Gud verden, at han gav sin enbårne søn, for at enhver, som tror på ham, ikke skal fortabes, men have evigt liv
Gud gav sin eneste søn for os! Gud lod sin søn dø på den mest ydmygende måde, på et kors! Hvis ikke du synes det er vildt at nogen har givet sit liv for alle os her på jorden? Så synes jeg du skal se denne video der forhåbentlig får dig til at tænke over det igen!
Den video giver mig en klump i halsen! Det er kærlighed, det Gud har gjort for os! (Gud er kærlighed!) Og det er så god en illustration med den her video! Den er så god, og for mit vedkommende bliver jeg bare mere interesseret i at lære hvem Gud er, og hvad han gør for os! Prøv at tænk hvis du tænker mere på dine venner end dig selv! Prøv at tænk hvordan den her verden ville være!

Måske har du ikke oplevet Guds kærlighed, mener du selv. Men der kan jeg kun sige til dig, at du bl.a. kan se dig omkring, og hvilke omgivelser du er i! Der er så mange andre steder i verden hvor de ikke har det vi har i Danmark! Men også bare overvej Guds underfulde natur! (måske svært hvis man bor i en storby, men alligevel)
Han gør så meget for dig! Han har gjort så du trækker vejret! Det er jo det vigtigste for at vi kan leve.

Til sidst vil jeg give jer et skriftsted hvor der står noget om kærlighed! Det kan i vælge at skimme eller i kan koncentrere jer om det der står.

Det skriftsted jeg vil gi jer er Johannes 15,9-17
v9  Som Faderen har elsket mig, har også jeg elsket jer; bliv i min kærlighed.v10  Hvis I holder mine bud, vil I blive i min kærlighed, ligesom jeg har holdt min faders bud og bliver i hans kærlighed. v11  Sådan har jeg talt til jer, for at min glæde kan være i jer og jeres glæde blive fuldkommen. v12  Dette er mit bud, at I skal elske hinanden, ligesom jeg har elsket jer. v13  Større kærlighed har ingen end den at sætte sit liv til for sine venner. v14  I er mine venner, hvis I gør, hvad jeg påbyder jer. v15  Jeg kalder jer ikke længere tjenere, for tjeneren ved ikke, hvad hans herre gør; jeg kalder jer venner, for alt, hvad jeg har hørt af min fader, har jeg gjort kendt for jer. v16  Det er ikke jer, der har udvalgt mig, men mig, der har udvalgt jer og sat jer til at gå ud og bære frugt og blive ved med at bære frugt, så Faderen kan give jer, hvad som helst I beder om i mit navn. v17  Dette byder jeg jer, at I skal elske hinanden.

Det var hvad jeg havde i dag. Og det er min vurdering af rigtig kærlighed!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar