onsdag den 17. august 2011

Første skoledag

Hej venner!


I dag var min første dag på gymnasiet og det var fantastisk! Jeg var også inde i Aalborg til åben kirke med nogle af de bedste, og vi fortalte hinanden om hvor fed deres nye klasse er!
Så kom jeg hjem efter en hård dag med skolestart, kirke en fed start på en sæson med basketball! Og jeg vil fortælle ud fra et vers fra bibelen, hvad jeg tænker lige nu! Jeg vil tage udgangspunkt i Salmernes bog 126, 3-4.


Vers 3
(3)Ja, Herren har gjort et under for os, vi jubler af glæde.
Det her vers siger mig rigtig meget hvordan mine venner har oplevet første skoledag! De jublede nærmest af glæde inde i kirken, og det er et kæmpe under Gud har gjort for os! Vi er kommet i klasser hvor vi føler os hjemme og allerede har fået opbygget venskaber! Jeg håber virkelig at det bliver ved med at udvikle sig sådan her med vores nye venner i gymnasiet, så vi kan få venner for livet, og samtidig at de måske en gang eller to spørger ind til det med at være kristen! 


Vers 4
(4)Herre, velsign os igen og giv os fremgang, som regnen fylder de udtørrede floder.
Ja, jeg kan kun være enig personen der skriver dette! "Herre, velsign os igen og giv os fremgang,"! Prøv at tænk over hvad det kan betyde? Fremgang i måske at fortælle om Gud, måske bare handlinger? Who knows? God know!
 Prøv at ligge mærke til den metafor der bliver brugt til sidst i verset, "som regnen fylder de udtørrede floder." Altså vi skal være regndråberne der skaber floden! (oversættes til nudansk) Os kristne er regndråberne der skal skabe en flod! Floden kan være, de personer der kommer til tro! Og nu kommer jeg så til at tænke på at vi kan gøre en kæmpe forskel i Danmark. Og det kan vi gøre, ved bøn, og handlinger, måske at tale med dem.



Og til det har jeg lagt en sang ind af Planetshakers, og deres budskab med sangen giver sig selv når i hører den!



 Jeg håber at i er med på hvor jeg vil hen! Ellers må i kontakte mig på face eller mail! Mailen skulle i gerne kunne se ellers så er Facebook den bedste måde at komme i kontakt med mig.


And out!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar