fredag den 30. september 2011

Helbredelse

Hej med jer!

Jeg vil gerne fortælle om nogle fantastiske oplevelser, som jeg har set og været vidne til med helbredelse, og når Jesus helbreder folk.

I det nye testamente er der rigtig mange steder, hvor det omhandler helbredelse af forskellige folk. Jesus helbreder mange ved at sige til de syge at deres tro har helbredt dem. Det skete bl.a. for en kvinde i Mattæus evangeliet kapitel 9, 20-22: 
(20)Undervejs skete det imidlertid, at der kom en kvinde bagfra og rørte ved kvasten på Jesu bedesjal. Hun havde lidt af vedvarende blødninger i 12 år, (21)og hun tænkte: "Hvis bare jeg får rørt ved hans sjal, bliver jeg helbredt." (22) Jesus vendte sig om og sagde til hende: "Vær ved godt mod, min ven! Din tro har reddet dig." Fra det øjeblik var kvinden rask.
Ved kvindens tro blev hun helbredt! Hun tænkte: "Hvis bare jeg får rørt hans sjal, bliver jeg helbredt." Og hvad skete der så? Jo hun bliver helbredt på grund af sin tro! Hun troede fuldt og fast på at hun kunne blive rask, og hun blev rask!
Men hvordan i alverden bliver man så helbredt i dag, hvis man ikke kan røre ved Jesus sjal for at blive helbredt? Man beder selvfølgelig for personen der er syg eller skadet! Gud kan helbrede alt, uanset hvilken sygdom eller skade det er! Det er der også eksempler på i bibelen, hvor folk bliver bedt for, og de bliver helbredt, efter de er blevet bedt for.
Men i skal ikke tro at det kun er Jesus der kan helbrede folk fra sådanne sygdomme! Det kan vi alle, hvis vi fuldt og fast tror på Gud, og at han kan gøre alt det der skal til!
Et eksempel kan være fra Apostlenes Gerninger, kapitel 3, 1-9, hvor Peter og Johannes helbreder en lam mand som plejede hver dag at sidde ved indgangen til tempelpladsen eller "Den Smukke Port" som den blev kaldt. Manden havde været lam lige siden fødslen. Da manden så Peter og Johannes tiggede han dem efter penge, men de havde intet og sagde i stedet for: "Jeg ejer hverken sølv eller guld, men hvad jeg har, det giver jeg til dig. På vegne af nazaræeren Jesus, som er Messias, og med hans autoritet siger jeg til dig: Rejs dig op og gå!" Manden rejste sig op og jublede over at han var blevet helbredt, og folk der hørte og så manden der havde siddet foran den port hele sit liv blev de helt ude af sig selv, fordi de var så forbløffet over dette.
De her mænd var ikke specielle mennesker, de var fiskere og toldere, ligesom alle andre på denne tid. Så jeg er helt overbevist om at vi kan gøre det samme i dag! Og jeg har set sådanne ting ske!
Jeg har set folks ben blive lige lange! Jeg har set folk miste deres astma! Jeg har set folk med skader i knæ ankler, rygge og skuldre blive helbredt!

Jeg har set en af de mest usandsynelige ting ske, og det vil jeg gerne fortælle om!
I onsdags d. 28 september var jeg til Jesus Culture koncert i Kolding. Det var så fed en koncert med fantastisk musik, og fantastisk tale fra lederen af Jesus Culture Ministry. Under koncerten kom ham lederen op på scenen, og sagde at vi skulle bede for folk nu. Men først skulle dem der havde skader gøre noget de ikke kunne gøre før koncerten! Allerede nogle der var blevet helbredt! Dem som stadig havde ondt skulle vi så bede for, og det gjorde vi! Forestil jer omkring 1000 + - det løse stå op be' for personen. Ham jeg var med til at be' for havde overbelastet sin højre skulder, og kunne ikke løfte med hans højre arm, fordi det gjorde så forfærdelig ondt! Der vi var færdig med at bede, sagde lederen oppe fra scenen at personen der blev bedt for skulle gøre noget han ikke kunne gøre før. Ham jeg bad for havde stadig ondt. Men vi ville komme til at bede for dem igen om lidt, sagde han. Men han bad så de folk der var blevet helbredt komme op, på scenen og fortælle hvad de var blevet helbredt for! Folk kom op i store strømme, fordi deres astma enten var væk, folks knæ var der ingen smerter, og rygge var blevet helbredt. Men så kom der en lille dreng på omkring 12-13 år, op på scenen og fortalte at for en måned siden havde han brækket sine fingre, fordi han var kørt ind i et træ i en skov, og han havde store smerter i hans fingre. Efter han var blevet bedt for, sagde hans forbeder at han skulle prøve at ta' forbindingen af. Det gjorde han så og hans fingre var uden nogen form for smerter! Han kunne lave finger øvelser med hans fingre igen!
Det er det mest overvældende jeg nogensinde har set! En med brækkede knogler i fingrene bliver helbredt!
Men for at komme tilbage til ham jeg bad for, så fik vi at vide at vi kunne bede igen for den person! Og det gjorde vi, 2 min. efter var hans skulder totalt i orden igen! Det er så fantastisk! I løbet af koncerten blev hvert fald 50-60 mennesker helbredt ud af måske 100! Det var så fantastisk! Jeg bliver mega glad hver gang jeg tænker på det, fordi Gud virkelig er så nådefuld, at han helbreder folk!

Jeg har også selv oplevet at blive helbredt.
På efterskolen var der en aften, hvor der blev arrangeret en form for amerikansk fodbold. Jeg hopper og er vandret i luften og 2 personer løber hver sin vej hvor jeg derefter siger knæk i ryggen. Jeg kan huske at det var onsdag og det var i eksamens perioden. Dagen efter havde jeg åndsvage store smerter i ryggen, selvom jeg fik piller. Torsdag aften var der bøn på drengegangen hvor jeg blev bedt for, fredag morgen kommer jeg op til morgenmaden uden nogen form for smerter!

Gud er virkelig fantastisk! Han helbreder os når vi beder om det! Og jeg kan være vidne på det! De ting der står i bibelen om helbredelser bliver mere og mere realistiske når jeg oplever sådanne ting med helbredelse!

Jeg håber at i kunne bruge det til noget! Hvis i har spørgsmål så bare spørg! Der findes ingen dumme spørgsmål!

Out..

Ingen kommentarer:

Send en kommentar